جاذبه های گردشگری تور اسپانیا

جاذبه های گردشگری تور اسپانیا

جاذبه های گردشگری تور اسپانیا
کشور اسپانیا از جمله کشورهای زیبای اروپا می باشد و هر ساله متوجه خیل عظیمی از توریست و گردشگران مختلف می باشد .این کشور دارای فرهنگ جالب و آثار باستانی و جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد که آن را در بین کشورهای دیگر اروپا و کل جهان متمایز کرده است.
پایتخت کشور اسپانیا ،بارسلون می باشد که پر جمعیت ترین شهر این کشور محسوب می شود.قدمت این شهر گردشگری و تاریخی به ۲۰۰۰ سال پیش برمیگردد.بارسلون ،شهری ست ساحلی که در شمال شرق دریای مدیترانه واقع شده است.این شهر علاوه بر جاذبه های گردشگری و توریستی ،جاذبه های دیگری دارد که این کشور را در این زمینه ها منحصر به فرد کرده است. این زمینه ها عبارتند از ؛هنر –ورزش –فوتبال-تجارت-رسانه-آموزش-تحصیلات.
اسپانیا پس از کشورهایی مثل پاریس و لندن در اروپا از برجسته ترین کشورهای توریستی اروپا مطرح شده است.اطراف این شهر با رودخانه و دریا محاطه شده است و به همین علت آن را شهر ساحلی نامیده بودند.
این شهر یکی از شهرهای امپراطوری رم محسوب می شده است.و به عنوان یک شهر تاریخی محسوب می شود.شهر بارسلون آب و هوای فوق العاده خوبی دارد که در زمستان ها دارای هوای معتدل و تابستان آن خشک می باشد و به عبارتی چهار فصل نیز می باشد.بارسلون دارای ۶۸ پارک می باشد که از انواع مختلفی چون ؛پارک طبیعی و گیاه شناسی و معمولی و جنگلی است و انواع سواحل و موزه ها و کلیسا ها و ساختارهای معماری جالب و منحصر به فردی دارد که همواره شاهد گر شگران زیادی است.شما با تور اسپانیا می توانید این کشور را بهتر از قبل بشناسید.اگر می خواهید درباره قیمت تور اسپانیا نیز اطلاعاتی داشته باشید به بخش مربوط به آن که در سایت قرار داده ایم مراجعه نمایید.دوستان عزیزی که به دنبال اطلاعات کامل تری درباره تور لحظه آخری سایر کشورهای دیگر هستند می توانند به بخش مربوطه مراجعه نمایند.
تعدادی از جاذبه های گردشگری را در زیر به توضیح و تفصیل خواهیم پرداخت:
۱-کلیسای ساگرادا فامیلیا:این کلیسا یکی از مشهورترین بناهای تاریخی تور اسپانیا میباشد که به دلیل داشتن معماری ممنحصرد به فردش گردشگران زیادی را جذب می کند.این کلیسای مشهور و معروف در شهر تاریخی بارسلون می باشد. نام این کلیسا عبارتند از “خانواده ی مقدس “می باشد.شروع ساخت این کلیسای ارزشمند از سال ۱۸۸۲ بود و در این سال ها از لحاظ معماری خیلی روی این ساختمان و اصول معماری آن کار کرده اند.گفته اند ساخت این بنا تا سال ۲۰۲۶ ادامه داشته است.ریزه کاری ها ی زیادی که این ساختمان داشته باعث مدت دار شدن ساخت آن می باشد.معمار این کلیسای زیبا و خاص توسط یک طراح معروف به نام آنتونیو گائودی دیزاین شد اما ایشان در حال حاضر در قید حیات نمی باشند و سالها پیش فوت شده است.۱۸ برج کوچک این ساختمان و کلیسا جزو زیباترین و نادر ترین معماری های دنیا می باشد که باعث می شوند کلیسا بلند تر نشان داده شود.در این کلیسا از مجسمه های زیبای مریم مقدس و مبلغان دین مسیحیت و حضرت عیسی و…. و مقدسان و نمادهای دین مسیحت در این کلیسا به چشم می خورد.شکل های هندسی و نشانه و سمبل های به کار رفته در نمای کلیسا از معماری های برتر این ساختمان می باشد.
دهکده ی پوبله ی اسپانیول:این مکان واقع در بارسلون یکی از پر طرفدارترین مکان ها از لحاظ جاذبه های تفریحی و گردشگری می باشد .در این دهکده موزه هایی با معماری زیبا دارد که در ساختمان های این دهکده ، موزه و فرهنگ و آداب و رسوم کشور اسپانیا موج می زند. این موزه نمایانگر اصالت و قدمت کشور اسپانیا می باشد.به خصوص رفتن به این مکان برای کسانی که سفر کاری دارند و یا کسانی که وقت زیادی برای گشتن و دیدن جاهای دیگر و مختلف اسپانیا را ندارند و می خواهند از طرفی اسپانیا را بهتر بشناسند و به خصوص کارگردانان و فیلم سازان و….،جای مناسبی است تا از فرهنگ و آداب و رسوم و اعتقادات و سنت ها و قدمت ها و نژادها و نوع و روش های زندگی در این کشور مطلع شوند و سطح آگاهی و ااطلاعات خود را از این طریق بالاتر ببرند و هم لحظات خوشی را برای خود تداعی کنند . صنایع دستی و صنعت هنر کشور اسپانی نیز در این دهکده به چشم می خورد.
موزه ی پیکاسو : یکی از موزه های برتر و دل نواز و معروف در کشور اسپاانیا که همانطور از اسمش پیداست از اثرات نقاش و هنرمند مشهور و معروفی چون پیکاسو در آن موجود است و بازدیدکنندگان و هنرمندان از اقصی نقاط کشور به این موزه ی بی نظیر با آثار تکرار نشدنی سر میزنند.بابلو پیکاسو از نقاشان و هنرمندان معروف و خلاق قرن بیستم می باشد که ساختمان ویژه ی آن بسیار مجذوب و منحصر به فرد است که زیبایی های این آثاراین هنر مند یکتا به چشم می خورد.در لین موزه به علاوه ی اثرات ویژه و همیشه تازه ی وی ،از سرگذشت و زندگی و نوع دید و هر چه که به وی مربوط می شود و حتی خاطرات او ،مشهود است وراهنما این موضوعات را بیان می دارد و تعریف می کنند که شما را از شخصیت و سبک زندگی و آمال و آرزوهایش بیشتر آشنا می کند. دوست صمیمی پیکاسو به نام “خائومه سابارتس”که وقتی این همه اثر های خارق العادخ و البته فوق العاده در منزل خود دیداو را بر این داشت که این پدیده ها را در مجموعه ای گرد آورد و انها را برای مردم دیگر به نمایش بگذارد.
باغ وحش بارسلون- ساختمان و بنای کازامیلا و آکواریوم زیبای شهر بارسلون از جاذبه های گردشگری این کشور می باشد که هر کدام جذابیت های ویژه ای دارند که آنها را برجسته ساخته است و گردشگران را از تمام نقاط کشور به سمت خود می کشاند.عزیزانی که به دنبال تور لحظه آخری اسپانیا هستند برایشان موارد خوبی را رد ظنر گرفته ایم.
رستوران های تور اسپانیا:
یکی از راه های جذب مشتری در رستوران های اسپانیا که خیلی جالب توجه است این است که کسانی که پول غذا ندارند می توانند به عنوان یکی از کارکنان آنجا مشغول به کار شود و کار کند بجای خدمه در رستوران.
مدتی بود در اسپانیا به دلیل رکورد اقصادی و ایجاد مشکلات اقتصادی در ناحیه ی کاتالونیای اسپانیا با توجه به کم شدن خدمه در این رستوران آنها نیاز شدید به خدمه داشتند و با داشتن مشتری هایی که توانایی خرید غذا از رستوران را ندارند آنها را بر این داشت که از افراد دارای توان مالی کم استفاده کنند تا هم نیاز آنها برای کمبود خدمه و نداشتن حقوق به خدمه و نیاز خود خدمه ی تازه که می آید در آنجا یا ظرف می شورد یا گارسن است و یا در آشپزی کارهای پیش پا افتاده انجام می دهد و هنوز این خود باعث فراهم آوردن غذاهای روزانه اش می شود.این پروژه کار مشترک این رستوران و چند مؤسسه ی خیریه ی دیگه می باشد.رییس رستوران یا مدیر آن ابراز داشت در این رستوران در ابتدا حتماً بالای چندین هزار تن آدم کار می کنند .ژولیا کنزالس از افرادی می باشد که به این نحو در این رستوران کار می کرد و می گفت من خیلی احساس خوبی داشتم و این کار جای پیشرفت دارد و با ادامه ی آن به جاهای بزرگ تری خواهیم رسید.
مدیر این ستوران در تور اسپانیا اظهار نمود: به دلیل اینکه فرد در اجتماع کار می کند بهتر می تواند وارد اجتماع شود و اینکه برای مرد و زن برابر بود که درآمدش خیلی عالی می باشد.که هر کدام در پی اعتماد به نفس از دست رفته اند چه مدیر و چه خدمه تازه کار که کار و موقعیت خود را به دست آورند.
اسپانیایی ها عادات غذایی خاصی دارند که آنها را ذکر می کنیم،وعده های اصلی در کشور اسپانیا دو وعده ی ناهار و شام می باشد که ناهار از ساعت دو ظهر تا چهار بعد از ظهر است و وعده ی شام از ساعت نه الی یازده شب . که اغلب آنها میان وعده ی زیادی دارند که مثلاً از ساعت پنج تا شش عصر یک غذای سبک مثل مرینا و بکودیلو (یک جور ساندویچ) همراه نوشیدنی گرم(مانند چای وقهوه و نسکافه و شیرو ….) را سرو می کنند. آنها برای صبحانه از مواد شیرین و قند دار استفاده می کنند ،اما لذیذ. صبحانه ی آنها مانند قهوه داغ،شکلات داغ،قهوه،نان جو و مربا و چوور را میل می کنند که چوور خمیر تکه تکه شده همراه شکر که آن را سرخ می کنند. آنها برای میان وعده ی خو د از غذاهای مغذی و پروتئین دار مانند غذاهای گوشتی و ماهی و سالاد و سبزی و میوه و انواع پنیر استفاده می کنند.
اما ما اسمی از چوور آوردیم این غذا ی سنتی که در بین اسپانیایی ها پرطرفدار است حتی در بین دست فروشان نیز فروخته می شود. و اما محتوی این غذا از تیکه های خمیر نان شیرینی را سرخ کرده و به صورت برشته میل می کنند.
یک نوع غذای پر طرفدار دیگر تاپاس می باشد،(tapas) نام دارد که معمولاًهم سرد است و هم گرم.این غذا یک نوع غذا ی اشتها اور برای آنها محسوب می شود که سرد آن از روغن زیتون و پنیر در آن تشکیل شده و نوع گرم آن مثل پاتیلی تاس که همان ماهی مرکب سرخ شده است.این غذای لذیذ را غالباً بعد از تمام شدن کار بین عصر تا شام به عنوان عصرانه سرو می کنند و یا در تعطیلات پایان هفته همراه ناهار میل می کنند و از غذاهای مورد پسند اسپانیایی ها می باشد که توریست های زیادی بابت این غذاها به این کشور جذب شده اند چرا که نظیر آنها را در کشورهای دیگر خیلی کم می توان یافت کرد که اگرم باشد به آن کیفیتی نیست که در اسپانیا پخت و درست می شود.هشت الی دوازده تاپاس در تور اسپانیا موجود است که هر کدام دارای مواد و اختراع جدید غذایی از اسپانیایی ها می باشد.
یکی دیگر از غذاهای خاص تور اسپانیا “سرانو” است که انها گوشت خوک را قسمت قسمت می کنند و به تکه های ریزی آن را تقیم کرده و به مدت دو هفته آن را در نمک غوطه ور می کنند و می خوابانند و بعد از دوهفته آن را در انواع غذاهای گوشتی و طبخی آن را می پزند .اینکار غذا را بسیار ترد و خوشمزه می کند.
و اما می رسیم به غذای “پائلا” این خوراک به صورت رایج در ناحیه ای به نام والنسیا سرو می شود. در این ناحیه معمولاً روز یکشنبه این غذا را میل می نمایند.سه مواد اصلی آن ؛برنج-زعفران-روغن زیتون است که در آن از ماد دیگر مانند ؛گوشت های دریایی که از جانوران دریایی می باشد.
اسپانیایی ها در خوردن غذا ها عادات های ویژه ای دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از سالاد در فصول گرم –خوردن نان با غذا-شراب نوشیدن در همه ی وعده های غذایی-استفاده از میوه و لبنیات برای سرو دسر که غالباً از کیک و تارت برای دسر هم استفاده می کنند.

 

موزه های اسپانیا و نقش آنها در گردشگری تور اسپانیا:
اسپانیا کشوری است با سابقه و قدمتی بسیار زیاد و طبیعی است که موزهای جالب و پرمحتوایی داشته باشد.رد پای انسان تا ۱۰۰۰۰ سال پیش در کشور اسپانیا دیده شده است.
موزه پرادو مادرید:
این موزه که به دستور امپراطور چارلز سوم ساخته شده است ،برای ایجاد تغییر و اصلاحات فرهنگی بنا شده است.موزه پرادو در شهر مادرید پایتخت اسپانیا قرار دارد و از معتبرترین و مهمترین موزه های اسپانیا به شمار می رود و یکی از عوامل مهم گردشگری اسپانیا به شمار می رود.اهمیت این موزه از آن جهت است که آثار با ارزشی از هفتصد سال از تاریخ اسپانیا را در خود جای داده است.این آثار که متعلق به قرن دوازدهم تا نوزدهم میلادی می شود ،شامل آثاری همچون ۵۰۰۰ عدد نقاشی هنری ،۲۰۰۰ عدد تصویر چاپی ،۱۰۰۰ عدد سکه و مدال ،۷۰۰ هدد مجسمه بین قرن های ۱۲ تا ۱۹ میلادی و ۲۰۰ شئ تزئینی می باشد.
ساخت این موزه باشکوه چندین سال به طول انجامید ولی ارزشش را داشته است زیرا علاوه بر آنکه جز جاذبه های گردشگری تور اسپانیا به شمار می رود ،نشان دهنده عظمت و هنر دوست بودن کشور اسپانیا در طول تاریخ را نشان می دهد.فردی که این بنا را ساخته جوآن دی ویلانئوا نام داشته است.این معمار در طول زندگیش آثار زیادی را طراحی کرده است ولی موزه پرادو بزرگترین آنها به شمار می رود.به این موزه قله رفیع نئوکلاسیسیزم اسپانیایی نیز گفته می شود.
در ابتدا قرار بود این موزه تنها آثار نقاشان اسپانیایی را در خود جای دهد ولی با اضافه شدن آثاری بزرگ از نقاشانی چون رامبراند ،بوتیچلی ،فرانسیسکوگویا و …کاربرد این موزه به شکل امروزی در آمد.
موزه ملی هنر کاتالونیا بارسلونا:
این موزه از بناهای زیبا و باشکوه اسپانا است که در قدیم کاربرد دیگری داشت.این موزه در سال ۱۹۲۹ میلادی از این مکان برای برگزاری نمایشگاه داخلی و بین المللی استفاده می شده است و با طولانی شدن سن بنا ،تصمیم گرفته شد که آن را به موزه تبدیل کنند.این اتفاق در سال ۱۹۹۰ افتاد.از مزیت های این موزه این است که علاوه بر آنکه اشیا و وسایل جذاب و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است ،خود بنا نیز از یبایی خاصی برخوردار است و یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار می رود.چیزی که این موزه را جذاب کرده است ،این است که در زمان های قدیم این موزه کاخ سلطنتی بوده و هر کسی اجازه ورود به آن را نداشته است ولی اکنون هر کسی که تمایل داشته باشد می تواند از آن دیدن کند.یککاخ می تواند چیزهای بسیار زیادی برای دیدن داشته باشد.این بنا در مقایسه با بناهای با شکوه امروزی نیز همچنان از کیفیت ساخت و زیبایی بسیاری برخوردار است.
موزه پیکاسو بارسلونا :
مسلما موزه ای مانند موزه پیکاسو در سراسر دنیا نظیر نخواهد داشت زیرا آثاری در آنا وجود دارد که هیچ کجا نیست.همانطور که از نام این موزه مشخص است ،در آنجا آثار پیکاسو به نمایش گذاشته شده است.پیکاسو نقاشی توانمند بود که یک اسپانیایی اصیل به شمار می رفت.بهترین مکان برای دیدن آثار این هنرمند اسپانیایی ،زادگاهش می باشد.این موزه از آنجا که برای تمامی نقاشان و دوست داران این هنر یک نمونه بی نظیر در سراسر دنیا م باشد ،تبدیل به یکی از قطب های گردشگری اسپانیا شده است و هنمندان و هنر دوستان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند.
کلیسای ساگرادا فامیلیا:
کلیسای بسیار زیادی در دنیا هستند که به دلیل داشتن معماری خوب و خاص خود به شهرت رسیده اند.کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا هم یکی از آنهاست و البته تفاوت های با نمونه های مشابه دارد.آغاز طراحی و ساخت این موزه به سال ۱۸۸۲ باز میگردد.و جالب تر آنکه هنوز کار ساخت این موزه به طور کامل تمام نشده است.معماران و سازندگان آن در تلاشند تا جزئی ترین چیزها را در طرح پیاده کنند و بنایی خیره کننده به جهان ارائه دهند.نام این موزه به معنی خانواده مقدس است.زمان پایان ساخت و بهره برداری از این کلیسا را در سال ۲۰۲۶ تخمین زده اند.مشخص است با آنکه این بنا هنوز کاملا تکمیل نشده است ولی می تواند از جاذبه ها و محل های دیدنی برای گردشگری تور اسپانیا به شمار رود.و آنچه مسلم است این است که پس از پایان مراحل ساخت این موزه ،بازدید کنندگان زیادی از سراسر دنیا برای دیدن آن خواهند آمد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : میلاد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: